

Ocenenie Výnimočná
firma 2025
za kvalitu
Zeelandia: Kvalita nie je náhoda, ale systém, ktorý tvorí esenciu úspechu Slovenská dcérska spoločnosť globálneho giganta Zeelandia, ktorá tento rok oslavuje 35 rokov na trhu, sa môže pochváliť prestížnym ocenením TÜV SÜD - Výnimočná firma 2025 v kategórii Kvalita. Jej úspech nie je dielom náhody, ale výsledkom precízne vybudovaného systému, kde sa 125-ročná tradícia spája s inováciami, udržateľnosťou a nekompromisným dôrazom na detail. Článok vznikol v spolupráci s firmou TÜV SÜD.
Spoločnosť Zeelandia je stabilným partnerom pekárov, cukrárov a gastronómov na Slovensku.
Už to hovorí o tom, že pre nich kvalita nemôže byť len marketingovým heslom. „Je to komplexná filozofia, ktorá preniká každým aspektom nášho fungovania. Kvalita pre nás predstavuje záruku bezpečných, spoľahlivých a výnimočných produktov, ktoré pomáhajú našim zákazníkom tvoriť chutné a atraktívne výrobky pre konečných spotrebiteľov,“ vysvetľuje country manažér Ing. Tomáš Žalobín.
V Zeelandii sa úspech rodí v momente, keď sa remeselná zručnosť zákazníka spojí s podporou dodávateľa. Našou hlavnou úlohou je prinášať inovatívne riešenia, know-how a kvalitné suroviny z výrobných závodov našej skupiny, ktoré dopĺňame o komplexné služby – od Call centra, vlastnej distribúcie chladenými vozidlami, cez technologickú podporu až po marketingovú asistenciu našim zákazníkom.
Čím sa však prístup spoločnosti Zeelandia v praxi odlišuje? Základom je individuálny prístup, hľadanie riešení na mieru a neustále zdokonaľovanie interných procesov s cieľom poskytovať nadštandardný servis. Celý systém stojí na viac ako 125-ročných skúsenostiach a odbornosti materskej skupiny, ako aj na úzkej spolupráci medzi viac ako 30 pobočkami po celom svete. V Zeelandii na Slovensku vnímame kvalitu cez optiku štyroch kľúčových faktorov, ktoré musí zvládnuť každý výrobný závod v skupine: prvotriedne suroviny, moderné technologické zariadenia, osvedčené postupy a predovšetkým ľudský faktor. Práve ich dokonalé vyváženie a odborné zvládnutie je esenciou výsledného produktu,“ dodáva Ing. Eugénia Lengyelová, manažérka kvality.
Posledný menovaný, ľudský faktor, je podľa vedenia firmy absolútne kľúčový. Spoločnosť preto systematicky investuje do svojich zamestnancov prostredníctvom pravidelných školení a mesačných hodnotiacich prezentácií. Zodpovednosť sa však nekončí pri bránach firmy. Prejavuje sa aj aktívnym zapájaním tímu do aktivít v oblasti spoločenskej zodpovednosti (CSR) a prísnym dodržiavaním medzinárodných certifikácií. Disponuje napríklad certifikátom RSPO, ktorý garantuje, že používaný palmový olej pochádza z trvalo udržateľných zdrojov, a certifikátom Rainforest Alliance, ktorý zaručuje etický pôvod kakaových produktov.
Konečným rozhodcom úspešnosti celého tohto prepracovaného systému je však zákazník. „V Zeelandii sme presvedčení, že práve jeho spokojnosť je najlepším dôkazom kvality. Ak naše produkty a služby napĺňajú alebo presahujú očakávania, vedie to k dlhodobej lojalite a v konečnom dôsledku aj k obchodnému rastu,“ dodáva Ing. Jarmila Farkašová, marketingová manažérka.
S čerstvo získaným ocenením v rukách sa však spoločnosť neuspokojuje a intenzívne sa zameriava na výzvy budúcnosti. Medzi jej strategické priority patrí ďalšie posilňovanie zdravotnej bezpečnosti potravín, rozvoj v duchu udržateľnosti, zefektívňovanie procesov a zachovanie flexibility v rýchlo sa meniacom prostredí. Práve tento proaktívny prístup potvrdzuje, že ocenenie Výnimočná firma nezískala Zeelandia za minulé zásluhy, ale za živý a neustále sa rozvíjajúci systém, ktorý je prísľubom kvality aj do budúcnosti.
TÜV SÜD Slovakia je renomovanou spoločnosťou poskytujúcou komplexné služby v oblastiach certifikácie a inšpekcie. V roku 2022 významne rozšírila svoje portfólio aj o technické, emisné kontroly a kontroly originality na lokálnom trhu. Ako člen globálnej skupiny TÜV SÜD, svetového lídra s viac ako 150-ročnou tradíciou, stavia na odbornosti viac ako 30 000 expertov po celom svete.
Projekt Výnimočná firma vyzdvihuje spoločnosti pôsobiace na Slovensku, ktoré sa riadia najvyššími štandardmi kvality, neustále inovujú a aktívne presadzujú princípy spoločenskej zodpovednosti.